• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ 
  • تعداد بازدید : 542
رئیس شورای شهر: چابهار نیازمند ساخت آب شیرین كن 50 هزار مترمكعبی است
چابهار- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: شهر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جمعیت رو به رشد آن نیازمند ساخت آب شیرین کن 50 هزار مترمکعبی است.

رئیس شورای شهر: چابهار نیازمند ساخت آب شیرین کن 50 هزار مترمکعبی است

 

 

چابهار- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: شهر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جمعیت رو به رشد آن نیازمند ساخت آب شیرین کن 50 هزار مترمکعبی است .

مسعود بلیده ای روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهر چابهار در سرشماری سال 1390 حدود 96 هزار نفر جمعیت داشته است و هم اینک افزون بر 110 هزار نفر جمعیت ساکن دارد .

وی افزود: در آینده از روستای طیس تا رمین با جمعیت بیش از 160 هزار نفری به محدوده شهری تبدیل خواهد شد و نیاز است امکانات زیرساختی نظیر تامین آب، برق و انجام خدمات شهری در افق بلند مد نظر مسئولان باشد .

وی گفت: هم اینک آب مصرفی بیش از 16 هزار مشترک انشعاب شهری چابهار 12 هزار مترمکعب است که از فاصله بیش از 50 کیلومتری از آب شیرین کن کنارک تامین می شود .

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار ادامه داد: آب شهر چابهار جیره بندی و در طول هفته 2 منطقه شمالی و جنوبی فقط 2 روز آب دارند و در برخی مناطق آب فقط با پمپ برقی به مخزن سیمانی منتقل و استفاده می شود .

بلیده ای با بیان اینکه بیشترین مراجعه ارباب رجوع در دفتر شورای اسلامی شهر چابهار پیگیری مشکلات آب، برق و آسفالت معابر شهری است، خاطرنشان کرد: دولت هر چه سریعتر با سرمایه گذاری لازم و یا طی فراخوان از بخش خصوصی نسبت به احداث آب شیرین کن اقدام و مردم را از نگرانی بی آبی نجات دهد .

وی تصریح کرد: چابهار در دهانه آبهای اقیانوسی قرار دارد و نباید ساکنان آن در چند متری لب دریا تشنه و بی آب باشند و بعد از سالها فکری برای حل این مشکل نشود .

وی به مشکلات حاشیه نشینی نیز در شهر چابهار اشاره کرد و افزود: بیش از 50 هزار نفر در مناطق حاشیه شهر بدون امکانات آب، آموزشی، برق وطرح هادی سکونت دارند و حتی مالکیت اراضی سکونتی آنان با گذشت بیش از 20 سال مشخص نیست .

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار گفت: مسئولان برای ساماندهی کامل مناطق حاشیه شهر و سکونتگاههای غیر رسمی فکری اساسی کرده و به مشکلات آنان رسیدگی کنند .

بلیده ای ادامه داد: مردم محروم روستایی و سایر شهرهای استان سیستان وبلوچستان که برای کسب وکار و تامین معیشت از سالها پیش به چابهار مهاجرت کرده و در مناطق حاشیه این شهر سکنی گزیده اند بدون امکانات رفاهی با درد و رنج زیادی رو به رو هستند انتظار است اکنون با همت و توجه دولت با آسودگی خاطر زندگی کنند .

وی از اجرای طرح های توسعه ای نظیر خط آهن، گازرسانی و توسعه بندر شهید بهشتی، صدور مجوز ساخت فرودگاه بین المللی، مشخص شدن مرز رسمی ریمدان برای جابجایی کالا و مسافر از دولت تدبیروامید قدردانی کرد و افزود: چابهار کانون توسعه جهانی است و باید امکانات زیربنایی ورفاهی آن بالاتر از میانگین شاخص های کشوری باشد .

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0